منبع : پیستون
انیمیشن سازی با متلب
نقل قول:
برنامه از فرمان fill برای ترسیم توپی به رنگ قرمز استفاده می کند و با تنظیم محدوده ی رسم نمودار با کمک فرمان axis صحنه ی نمایش همیشه ثابت می ماند .
اما مسئله سرعت بالای ترسیم گرافیکی در متلب است که باعث می شود فیلم هنوز شروع نشده به پایان برسد و شما متوجه آنچه روی داده نشوید . برای غلبه بر این مشکل از فرمان pause استفاده شده است که به اندازه ی عددی که در داخل آن مشخص می کنید اجرای برنامه های متلب را متوقف می کند.
استفاده از فرمان pause در مواردی کاربرد دارد که شما می خواهید سرعت اجرای عملیاتی را در متلب کاهش دهید و تغییرات را با دقت بیشتری مورد بررسی قرار دهید.
متن برنامه :
clc; clf; % define a x,y x=0:.1:2*pi; y=sin(x);
for n=1:length(y)
%{ hold on plot(x,y) %} % define ball shape
fill(x(n)+.1*cos(x),y(n)+.1*sin(x),"r")
axis([0 2*pi -pi pi]) % wait for 0.1 miliseconds pause(0.1) end
مشخصات مدیر وبسایت
عناوین یادداشتهای وبلاگ
بایگانی آرشیو ماهانه وبسایت
کلمات کلیدی وبسایت